niedziela, 17 listopada 2019

Pierwsze pszczoły

Najlepszy sposób na zdobycie pierwszych rodzin to wycieczka do pobliskiej pasieki, a stąd do lokalnego związku pszczelarskiego. Tutaj najłatwiej uzyskać wskazówki i adresy hodowców pszczół, zajmujących się sprzedażą rodzin lub odkładów. Niemal w każdej pasiece czytuje się fachowe czasopisma, w których zawsze można znaleźć namiary na pszczelarzy sprzedających rodziny. Oczywiście, wiele informacji można też znaleźć przez internet. Trzeba przy tym zwrócić uwagę, aby nie przeglądać ofert z drugiego końca kraju, skoro wiele pasiek hodowlanych można znaleźć często w pobliżu miejsca zamieszkania.


1 komentarz:

  1. Jak ja kupowałem pierwsze dwie rodziny to sprzedający wszystko pokazał, osadził w nowym ulu i niby wszystko było cacy. Ule po przywiezieniu do domu i ustawieniu ok, następnego dnia już był znoszony pyłek. Tego dnia też postanowiłem dokupić jeszcze jedną rodzinę, jednak poprzedni pszczelarz już nie miał, więc zadzwoniłem do gościa z ogłoszenia no i tego samego dnia pojechałem. Również pokazał osadził i było fajnie. Jednak korpus podczas załadunku wydawał mi się trochę cięższy. I co się okazało dwa pierwsze ule miały całkowicie puste 2 ramki, które podczas zakupu były prawie całkowicie poszyte. Do teraz nie wiem w jaki sposób zostały zamienione. Pszczoły natychmiast dostały inwert i do września siedziały już na 10 ramkach całkowicie odbudowanych. Odkłady 5 ramkowe, ramka wielkopolska, zakupione 2 lipca.

    OdpowiedzUsuń